Dashboard | +Follow
'Sourire'always!
kene lebih carefull..
Friday, December 9, 2011 • 2:52 AM • 0 comments

EHH,, demam plak tetiba si katawe niyh.. tak tahulah sebab ape.. nak katew maen hujan owh jauh sekali.. then tetiba after balik clz ITS,, wah!! terus serbu katil,,selimut bagai.. pergh! teramatlah sejuknya...my mom tepon petang itu jugak.. wah! oke! nasihat biase.. cepat2 take panadol.. nanti takut melarat.. so di sebabkan kelas malam tadi wujud! terpaksalah tangguhkan untuk telan 2 panadol itu.. hambik after kelas, meluru makan then mam ubat then tidur until la now.. dah rase oke cikit..maybe sebab effect yang di makan ot.

opss..jauh terlaajak dari tajuk sebenar.. tak pe2..itu hanya intro sahaja.. ape orang kate.. basi2 la kan..hukhuk.. oke! jom bace ini,,, ini peringatan untuk diri ini sekali lagi dan untuk peringatan kepada yang membacanya.. tak salah untuk share.

"firstly,,aku tak pernah pun nak anggap ini suatu perangkap atau permainan..tetapi setelah lama kelamaan baru aku sedar.. sebenarnya aku telah dipergunakan olehnya.. dasar lelaki,, hilang sorang, ecok dah berganti.. mane cukup satu kan.. yang sorang tak adew,tak ape ader spare gurl laen.. tapi tapi jangan cakap lelaki sahaja, perempuan juga begitu.. sama hebat dah sekarang.. yela, ape laki buat sudah tentu girl boleh buat jugak.. so jangan cabar the gurl ea,,the boys! "saya suke awaklah" padahal baru kenal berapa hari.. nak kata jumpa selalu memang tak la.. dah ade istilah begitu.. cerita punye cerita, aku pun terima laamaran si laki untuk "berkapel",, setelah mendengar kisah sedih ditinggal oleh kekasihnya.. berniatkan untuk membantu si laki,,kembali bersemangat dan mengubah dirinya kepada yang lebih baik,,jadi aku menerimanya.. mungkin ini dapat membantu aku untuk lebih melupakan kisah silamku.
aku dengannya sangat rapat, bergayut,bermesej2 an sehinggakan akhirnya aku jatuh sayang padanya.
sayang gile. sayang sangat. layanan yang diprovide memang high class.. bukan sehingga maruah aku tergadai oke,,kire sepanjang aku dengan dirinya..aku rase hidup aku sentiasa bercahaya.. wah! giler masyurlah..besh sangat2.. kami bercadang untuk bertemu tetapi macam2  halangan wujud..dan akhirnya tak menjadi perjumpaan itu..lalu hati kecilku berkata,, apekah ini petanda dye bukan untukku? atau dye ingin buat sesuatu yang buruk terhadap aku? dalam meniti hari2 ke 100 kami,, pelbagai halangan menimpa lagi, dan yang paling buat aku terasa bengang sehingga tak terkata, oke, ex dye datang balik untuk kembali bersama. tetapi guy niyh..amat2 lurus,, langsung tak ade pendirian sanggup memberi no telefon aku kepada ex dye untuk ex dye bagitahu aku.. yang ex dye nak dye balik, helo! guys! kalo kaw GENTLE sangat ape la salahnya kaw cakap sendiri..tak payah nak suruh ex ko bagitahu aku. dan semenjak itu, sebenarnya aku cuba untuk menyelamatkan hubungan kami sebab aku tak nak dye buat balik perkara silam dye.. ingin sekali aku melihat dirinya berubah menjadi seorang yang boleh di banggakan... tetapi kalau da hati  dye sendiri tak sepenuhnya ingin berubah maka tak perlulah di beri sokongan dan semangat lagi.. cukuplah sekadar itu.. dan akhirnya hubungan kami terlerai jugak.. apa daya aku lagi untuk menahan semua ini.. aku pun punyer hati,, pompuan mane yang nak terus diduakan.. sumpah! aku kecewa sangat dengan kaw.. dan berharap agar kaw ambil di iktibar di atas ape yang telah berlaku. dan kini aku hanya menadah tangan syukur kerana ALLAH S.W.T telah menyelamatkan aku dari di hancurkan oleh kaw yang bernama LELAKI.. syukur sangat2 kita tak berjumpa... kalau tidak aku tak tahu ape yang akan berlaku dekat aku.. " LELAKI YANG BAEK, IALAH MEREKA YANG SENTIASA INGIN KAN ORG YANG MEREKA SYG DALAM KEADAAN BAEK TANPA MENGAMBIL KESEMPATAN KE ATAS MEREKA"  dan kini aku doa kaw bahagia bersama EX kaw. moga lebih matang mejalani kehidupan kaw kelak..  " saya sayg awak lagi" - ayat yang bagi aku sangat annoying yang keluar dari mulut kaw! amat2 PLAYBOY. wujud rase bersalah dalam diri kaw,,tapi sikit pun kaw tak pernah terpikir baek dan buruknya sebab ape sebab kaw bukan lelaki yang benar-benar lelaki..  dan kini aku hanya mampu melihat kemesraan dan kebahgian mereka. wah! sangat open anda... mane pergi katew2 ini "nak jage hati".. semoga berjaya menjadi orang yang boleh di banggakan.. jangan mudah mengalah..jangan mudah mengalirkan airmata kerana lelaki harus ader kekuatan..kalau diri sendiri da goyah.macam mane nak jadi ketua keluarga.. ingatlah lagu ini " takkan pernah ada". hanya ucapan terimakasih kerna pernah singgah memberi kebahagian.."

pengajarannya... for girls,, jangan mudah percaya kepada lelaki yang baru ditinggal kekasih dan mintak kapel dgn anda, bajet kate syg anda,suka anda. sedangkan maksud tersirat di situ.. mereka hanya ingin melupakan kesedihan mereka.. dan mereka hanya ingin menggunakan kita sahaja demi kepentingan mereka.. sebaek mane pun anda,, sebesar mane pun pertolongan anda.. jika hatinya tetap pada EX nya,, anda tetap akan dilupai kelak..  itulah hati..sukar untuk diduga.dan hanya kita sahaja yang tahu hati kita sendiri. jadi berhati-hatilah untuk menjalinkan hubungan kelak.. siasat.uji sehabis2 nya. tetapi kalau da jodoh tak kemana kan kan..makin banyak kite di timpa musibah makin kita rase amat2 matang serta bersemangat untuk terus hidup dan makin dekat dengan-NYA.


p/s -  pelbagai jenis kisah cinta yang berlaku sekarang ini,
         ader gaya, katawe boleyh success tak  untuk buat NOVEL?
         
please give ur comment.peace!

xoxo,katawe



theownER

Hi, im owner for this blog. Steal anything what u can steal :D. don't be noughty oke! trying to make keep smile stil study! single and just waiting my super dopper hero appear,but who?



« HOME
« MEET||ME
« TERJAH||JOM
« CER||CERITA

shout||HERE





BORING?ANDA KREATIF?JOM!
[!] cBOX,,pot PET cni [!]


jOM|KAYA|SESAMA


Klik SINI,here.



Back to past





SHOP OUTLET!|HERE|


"TRIO coLLECTION".



Follower

PRESS||HERE

Credits


Edited : katawe